martes, 17 de enero de 2012

Gimcana "MESURAGIM"

Es tracta d'una Gimcana dirigida a infants de 5-6 anys. Amb aquesta Gimcana formada per quatre activitats, pretenem treballar de manera lúdica les matemàtiques.


El que treballarem més a fons serà la MESURA. Hem de tenir en compte que aquest infants ja comptaran amb coneixements previs de mesura, unitats de mesura no convencionals, suma, resta, nombres cardinals i ordinals, seriacions, etc.


Els nostres objectius generals són els següents:


  • Crear conflictes cognitius a partir de la resolució de problemes lògics matemàtics.


  • Establir relació entre nombre i mesura.


  • Potenciar les matemàtiques des d’una perspectiva lúdica.


  • Afavorir l’aprenentatge significatiu.


  • Fomentar la cohesió i el respecte de grup.


  • Crear ambient de seguretat i benestar.


  • Oferir possibilitats per exercir la representació mental.


  • Provocar moments de conversa.


El rol del mestre haurà de ser el següent: el mestre haurà de ...


- Guiar i acompanyar a l'infant durant la proposta.



- Observar i escoltar a l'infant.



- Donar lloc al diàleg i el debat.



- Suggerir i proposar.



- Respectar els ritmes i nivells d'aprenentatge.



- Donar seguretat afectiva i emocional.



- Ser model de referència.



Com que els nombres estan presents en la nostra vida diària, i alhora els diferents problemes que aquests comporten per a resoldre els conflictes, hem elaborat aquestes quatre activitats.
Hem fomentat el treball en grup, la cohesió i la participació de tots els participants.



ACTIVITAT 1: BATUT DE FRUITES






ACTIVITAT 2: EL RESTAURANT!




ACTIVITAT 3: PUGEM EL CIM!





ACTIVITAT 4: FEM UNA ESCALA HUMANA!







L'avaluació d'aquesta proposta es farà mitjançant unes preguntes molt simples, per tal de veure si hem assolit els nostres objectius inicials.



  1. Ha sigut capaç de resoldre poblemes lògico matemàtics?


  2. Ha establert relació entre el nombre i mesura?


  3. S'han potenciat matemàtiques des d'una perspectiva lúdica?


  4. S'ha produit un aprenentatge significatiu?


  5. S'ha treballat en grup? Com a evolucionat aquest treball en grup?


  6. Hi ha hagut un ambient de seguretat i benestar?


  7. S'han ofert possibilitats per exercitar la representació mental?


  8. S'han donat moment de conversa?


  9. S'han entès bé les directrius?


  10. ...

No hay comentarios:

Publicar un comentario